Ingen kontakt

Vi har fortsatt semestern och varit i stugan i Söderhamn några dagar. I stugan är det inte mycket teckning och det har varit svårt att kunna blogga. Nu är vi i Gävle och här går det bättre.
 
I torsdags kom Mollys tremänning Katarina med hennes barn Leo och Casper och hälsade på. Molly gillade Katarina skarpt och lyckan var när hon fick dra i hennes långa hår.
I fredags morse skickade vi iväg Olof till Axevalla för att vinna en massa pengar. Eftersom Olof åkte så kom solen fram. Fredagen och lördagen bjöd på strålande väder och det gick att gå runt i bikini hela dagarna. Sivan kom och var med oss hela helgen och jag har fått en massa barnpassning. Själv kunde jag alltså fixa med lite missions och släpade bla bort väldans massa skottkärror med jord, rensade en rabatt , planterade fina blommor och klippte häcken. Jag har dessutom röjt ur hela förrådet för att komma åt barnböckerna så vi kan läsa Alfons, Totte, Lilla Anna mm för Molly. Jag hittade också min favotitbok Skuff, om den lilla bogserbåten, den ska Molly få höra många gånger.

Igår åkte vi till Gävle för att gå på kalas hos Stina som fyllde år. Vi bjöds på kungafika och Molly tyckte att det var jättekul att få vara på kalas. Senare på kvällen kom Olof hem. Jag tyckte nog att plånboken var lite väl tunn, det blev nog inte så många vinster.

Idag är vi kvar i Gävle, här regnar det och vi ska åka ner på stan och göra lite ärenden. Sen åker vi tillbaka till stugan igen.
På onsdag kommer Mollys farmor och farfar till stugan och hon ska visa dem Hälsingland. Hoppas på bättre väder!


Katarinas hår var jättekul!


Matar svanen med morfar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0