Hänt i veckan

I måndags var det mammagruppslunch. Som vanligt väldigt trevligt, idag var vi inte så många så ljudnivån var något lägre på barnen. Skönt. På eftermiddagen har jag och Molly tvättstugan och passade också på att ta en prommis till Sundbyberg och hittade Mollys julklänning! Otroligt fin och julig!

I tisdags mötte vi upp Mirja och Evelina och knallade bort till öppna förskolan för lite sångstund. Kul för det var länge sen! När pappan kom hem åkte vi och handlade, och städade lite hemma.

Onsdag och träff med "Peugeotmammorna" vid Ulriksdals slottsträdgård. Det var Eva & Julia, Jessica & Albin och Linda & Marcus. Vi gick en promenad i den vackra slottsträdgården och åt sen den goda buffén på handelsträdgården. Strosade sen runt bland alla vackra blommor. Väldigt mysigt!
På kvällen krävde Molly full uppmärksamhet, var överallt och skulle inte sova. Jag var helt slut. Det tar på krafterna att vara med henne hela hela tiden.

   

På torsdagen var det också sångstund och vi var där tidigare så att barnen fick leka, leka, leka! Förstås väldigt kul eftersom det finns obehindrat med leksaker på öppna förskolan. Efter sången mötte vi upp Olof i centrum, jag hade tid hos kiropraktorn. Olof åkte och spelade innebandy på kvällen och jag fick Molly att somna tidigt och fick en massa egentid i soffan. Behövdes!



Fredag och besök från Skåne! Annica, Albin och Oliver kom på förmiddagen och vi åkte bort till Mulle Meck lekplatsen som finns här i Solna. Albin fick sällskap av sin kompis Nils och de stora barnen lekte överallt medans de små fick nöja sig med att gunga. Premiär för Molly och det var såklart jättekul! 
Vi åkte hem till oss, åt lunch och tog sen bussen ner till Solna C för lite leksaksshopping och fika. Olof och Marcus kom hem lagom till middagen. Vi åt tacos och när barnen somnat tittade vi på Idol. Hejja Erik och skicka hem Reza och han den där som tror att han är Zlatan.

   

Lördag och dax för babysim steg 2. Nu är det mer övningar och Molly simmar på för fullt med både ben och armar. Dyker och åker rutchkana. 
Efter en vilostund så packade vi in oss i bilen och åkte för att kolla på bilstol. Vi hittade en som vi blivit rekomenderade och eftersom det var bra pris på den så slog vi till. Skönt att få det avklarat. Molly fick också en extra Labanfilt, den är liksom favoriten när man ska sova och om den kommer bort så har vi nu en till.
Vid 9 sov Molly sött i sin säng och jag och Olof kunde titta på film. Patrik 1,5 gick på Canal+. Jag höll mig vaken hela filmen! Kors i taket.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0