Gävlehelgen

Snabbgenomgång av Gävlehelgen.

Onsdag
Vi flög nästan upp ur sängen denna morgon. Ja, jag hann tom duscha medans Olof fortfarande var hemma. Sen packade jag och Molly in oss i bilen och åkte till Gävle. Vi tog en promenad i Hemlingby när vi kom fram, åt lite lunch och sen gick vi bort till familjen Lindberg. Där mötte oss en Emmie som kom rusande med öppna armar och ropade "little baby!" "Hello Molly!!". Elin kom hem från stan lite senare och sen lekte vi hela dagen. Frida, Freja och Enar kom förbi och Lina och lilla Ella kom också. Fullt hus och massa söta barn.
På kvällen myste vi med mormor och morfar.

 

Torsdag
Lek och bus på leklandet tillsammans med Elin, Emmie, Frida, Freja och Enar hela förmiddagen. Molly och Enar hasade omkring på de gigantiska mattorna och lekte med färgglada bollar och de större barnen lekte i labyrinten, åkte rutchkana och lekte i bollhav. Vi mammor var inte sämre vi utan lekte oss rätt trötta vi också.

 

Fredag
Jag, Molly och mamma gick på stan. Molly kom hem med tre påsar, mamma och jag ingen. På kvällen åt jag och Molly middag hos familjen Lindberg. Plankstek. Mumma!

 

Lördag
Hanna hade anlänt till Gävle på fredagkvällen och hon, jag och Stina tog en sväng till stan på förmiddagen för att kolla lite på Polhemsskolans barnmarknad. Molly fick en vinterjacka och ett par sommarskor. Sen åkte vi hem, packade väskan med korv & bröd, mötte upp familjen Lindberg och familjen Rosvall och gick upp till Hemlingbyskogen och grillade korv. Jättemysigt! Emmie visade oss ormen Kjelle (som förstås är en låtsasorm) och förklarade att han har en väldigt lång svans. Malin som jag gått i skolan med kom också förbi med sina barn.
På kvällen lämnade jag Molly hos mamma och pappa och gick ut och åt tillsammans med Hanna, Elin och Frida. Allihopa var barnfria och vi kunde njuta av att äta mat i lugn och ro, prata och skratta i massor! En superhärlig kväll! Fick sms från pappa att Molly sov vid tio tiden. Själv kom jag hem efter 12.

 

Söndag
Var hemma hos mamma och pappa hela dagen. Pappa tog Molly på promenad, mamma gjorde äppelmos till Molly och jag fick ta en eftermiddagsslummer. Skönt! Vi åkte hem vid sextiden och senare på kvällen kom pappa Olof hem till två rätt snoriga tjejer. Han hade också haft en kanonhelg på Gotland. Golf i dagarna tre med grabbarna kan inte bli annat.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0