Lite från helgen

I fredags hade jag och Molly en lugn förmiddag. Molly var lite risig i magen och inte riktigt på topp. Efter lunchen (som hon såklart vägrade äta) tog vi bussen i snöyran in till stan och mötte upp pappan som till vår stora glädje slutar tidigt på fredagar. Eftersom pappan inte fått nån lunch så började vi med ett besök på McDonalds. Vi gav Molly en ballong så hon hade nåt att leka med och gissa om den var uppskattad! Den flög omkring i luften och var jätterolig att dunka i bordet. Efter lunchen blev det lite Molly shopping och sen tog vi bussen hem. Till middag lyxade vi till det med smörgåstårta och kall öl. Sen var det OS resten av kvällen.


McDonalds är en höjdare! Både minimorötter och ballonger!

Lördag. Fortfarande snö och blåst ute. Vi tog oss till badhuset för lite skönt babyplask i det varma vattnet. Sen plogade vi oss hemåt, man vill inte vara ute när det blåser och snöar så.
På kvällen var Jenny på tjejfest hos en kompis. Mycket trevligt! Dessutom bjöd kvällen oss på ett OS guld och ett OS brons. Kom hem strax efter 1.

Jenny fick sovmorgon av sin härliga familj på söndagen. Vi bestämde oss att ta en tur till Täby centrum. Bilen fanns nånstans under en massa snö och det tog oss ett litet tag innan vi kunde komma iväg. Molly var jättegnällig mest hela vägen, hon som annars gillar att åka bil. När vi kom fram skulle hon INTE åka vagn. Hon skulle bäras. Vi gick runt lite och hittade ett bra lunchställe. Efter att Molly fått plockat lite med riset till vår mat blev hon på bättre humör och somnade sen skönt i vagnen. Vi strosade runt lite till och åkte sen till Maxi för lite storhandling.  

Måndagmorgon och Molly vaknade strax efter 6. Tackar! Då kunde vi slå på tvn och titta på hockeyn. Molly tyckte att det var lika intressant hon. Jag hade mått illa hela natten och kände mig helt slut i kroppen. Vi klev upp och jag låg på golvet och var världens tråkigaste morsa som inte orkade nått. Illamåendet blev bara värre och tillsist fick jag springa till toaletten. Ännu mer orkeslös och tillsist ringde jag Olof och bad honom komma hem, kände att jag inte ens kunde ta hand om Molly. Min prins och räddare kom hem och jag kunde sova bort några timmar. Hasade mig upp på eftermiddagen och fick i mig lite blåbärssoppa. Sen hängde jag i soffan och frös resten av dagen. Gick och la mig strax efter 9 och missade när Kalla och Haag fixade ett OS silver.

Idag mår jag mycket bättre. Många timmars sömn gjorde susen. Molly tog en sovmorgon och vaknade halv 9. Just nu sitter hon under köksbordet och letar smulor. Kanske ska fixa henne lite gröt (hon fick välling vid 7 så helt utsvulten är hon inte). 


Ska äta själv och då blir det kladd!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0