Sista veckan ensamma

I måndags var vi till öppnis på förmiddagen. Fick sällskap av Samuel med pappa. Massvis med folk där, kan det berott på att vädret var lite gråmulet? Molly åt sin lunch där och somnade sen i vagnen på vägen hem. Mamman fick alltså äta sin lunch i lugn och ro. Mostern kom förbi och var barnvakt så mamman kunde besöka kiropraktorn/massören. Som numer håller till på min gamla arbetsplats, där Mcom höll till. Nostalgi!
På kvällen tog vi en skön kvällspromenad längst stranden.

Tisdag och vi åkte hem till Maria och Ludvig i Alvik när vi vaknat. Vi gick till Ulvsunda slott och barnen sprang omkring i parken. Gungade lite på hemvägen och åt sen lunch. Tog en promenad vid Alviksstrand och barnen sov i skuggan i vagnarna. Vi fick njuta av kaffe i solen. Åkte hem till Johanna, hängde lite och sen åkte vi och tvättade bilen. I vår familj leder jag biltvätteriet överlägset! Fin som sjutton blev den och nu är det bara lite tvätt av klädseln och byte av torkarblad så är den som ny. Åkte och handlade och sen kom pappan hem. Jag gick till gymmet på kvällen och tränade min stackars svaga rygg.

I onsdags hade vi Mollys kompisar med mammor och pappor här på sommarlunch. Väldigt mysigt! Jag och Molly åkte in till stan och jag lämnade Molly med pappan på jobbet. Själv mötte jag upp Frida och vi tillbringade en otroligt mysig eftermiddag/kväll i strålande sol på Gården Bar & Grill. Drack rosévin och njöt av sommaren.



Torsdag och min och Mollys sista dag ensamma tillsammans. Och vilken dag vi hade! På morgonen mötte vi upp Samuel och mamma Stina, tog cyklarna och cyklade till Ulriksdal. Cyklade till stranden och Molly praktiskt tagen kastade sig i vattnet. Jag gjorde mina försök att stoppa och hålla i, men fick se mig besegrad. Bara att ta av alla kläder och låta ungen bada! Sen åt vi medhavd lunch på gräsmattan framför slottet. Barnen sprang omkring och lekte och vi njöt i solen. Tog en kaffe på cafét där barnen kunde gunga och åka rutchkana. Sen var det två söta gullungar som somnade i sina cykelstolar så fort cyklarna började rulla. Vi fortsatte sova lite när vi kom hem och tog en sväng till centrum. Sen kom älskade pappan/sambon hem och nu är han ledig i två månader!!! Oj vad vi ska ha en vrålmysig sommar tillsammans!


Gullunge!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0