Effektiva

Vi har haft en oplanerad helg och jisses vad vi har varit effektiva!
I lördags vaknade Molly strax efter 6. Som vanligt alltså. Vid halv sju hade hon tvingat upp resten av familjen. Vi åt frukost innan bageriet ens öppnat! Men solen sken och vi klädde på oss och tog en lång promenad längst Huvudsta strand och bort till Sundbyberg. Handlade på Maxi och var hemma igen till lunch. Sen storstädade vi lägenheten, tom blommorna fick duscha av sig massa damm, Olof studsade ut och putsade fönstrerna (vilken utsikt det blev!), jag provade att lägga ut lite grejer på Tradera, få se om man får nåt sålt. Olof lagade till en massa lasagner som vi ska ha med till fjällen och Molly gick omkring och rev fram massa saker.
Vid 9 tiden på kvällen fick vi äntligen vila och titta på Millenium serien. Jag har läst böckerna så jag vet vad som händer...

Imorse (eller natt) vid 5 vaknade Molly och var ledsen. Hon fick komma över till oss och fortsatte att vara ledsen en stund. För vad har man ingen aning om. Mardröm? Lyckligtvis somnade hon igen och vaknade 08.05! Då hade jag legat vaken en stund och var pigg. Märkligt. Idag har vi röjt i förrådet, lagt ut lite mer på Tradera, varit bort till mitt förråd med lite grejer som inte behöver vara så nära, handlat, bakat och putsat silver. Jag hittade mina gamla bestick som jag hade som barn. De såg inte mycket ut för världen, men efter en dust med häxan så sken de så fint.
Nu tror jag att det är nog med effektivitet för den här helgen. Dax att slita på sofftyget.


Putsad. Oputsad.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0