Sommarvärme!

Den underbara sommarvärmen är här! Den här veckan har vi varit bortskämda med en termometer som visar över 25 grader varmt varje dag.
Den här veckan har också moster Johanna varit ledig några dagar och vi har passat på att leka med henne. I tisdags tog vi en tidig morgonpromenad till min lägenhet där Johanna nu bor. Syrran/mostern i Solna - det kan inte bli lyxigare! Vi hängde på balkongen och Molly sprang runt runt runt. Mostern bjöd på god lunch och efter lunchen gick vi öppna förskolan. På kvällen tog jag och syrran en skön långpromenad genom hagaparken.

Onsdag och vi tog en förmiddagspromenad med Johanna. Vi åt lunch ute på uteplatsen och sen gick vi till en lekplats och lekte med Samuel och Evelina. Till sist blev det nästan för varmt och vi gick hem till svalkan och vilade en stund. När Olof kom hem tog jag cykeln ner till centrum och strosade lite i affärer. Själv. Skönt. Sen fick jag lyxa till det med lite frans och brynfärgning hos min frisör.


Lunch ute


Lek i lekparken

Idag har det varit ännu en fantastiskt fin dag. Vi var på Maxi tidigt och handlade. Molly och jag hade delade meningar om hurvida hon skulle sitta i vagnen eller inte medans vi handlande. Något som resulterade i ett skrikande barn och en arg mamma. Ingen bra kombination. Vi gick raskt hem. Vid lunch kom mostern och Molly var den där gulliga ungen igen. Efter några korv med bröd så satte vi oss på cykelsadlarna och hojade iväg till Hagaparken. På torsdagar mellan 13-15 har man öppet på den kungliga begravningsplatsen och vi passade på att åka dit. Vilket vackert ställe! Fick oss en dos historia och passade på att ta vägen förbi Hagaslottet på hemvägen. Vi stannade också till på Norra begravningsplatsen vid Karolinska och hittade Alfred Nobels grav.
Vi köpte med oss goda muffins hem och kollade hockeyn. Sverige-Danmark. Nu är klockan snart tio och det börjar skymma ute. Ljuvliga sommar!








Så här klipper man gräset i Hagaparken!

johanna/mostern
2010-06-09 @ 16:29:37

Mostern tycker också att det är lyxigt!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0