Vecka i korthet

Möhippa. Förra lördagen var det möhippa för Stina i mammagruppen som tänker bli gift. En härlig dag med full fokus på den blivande bruden.

Födelsedag
. Jag har fyllt år. Hela 33. På morgonen fick jag present av min alldeles underbara familj. Ett par svarta Hunterstövlar! Som jag har velat ha så länge. Nu äger jag ett par!
Mamma och pappa kom vid lunch och jag fick mera paket. Kläder, skönhetsbehandling, kokbok. Vi tog en sväng till centrum, mötte upp syrran och gick hem o fikade Bananzatårta. På kvällen kom Anita och Olle och vi njöt av goda snittar till förrätt, en god Coq au vin och en smarrig päronchokladkaka med glass till efterrätt. Riktigt bra födelsedag!

Lika. Molly har ett Pippi-memory. Det ska alltid fram och korten ska vara spridda överallt. Hon är grym på att leta på kort som är lika! Snart har man inte en chans mot henne i memory.

Gustavsberg. Igår tog vi en tripp till Gustavsberg och Iittala outlet. Mamma skulle ha nya tallrikar. Jag var på jakt efter en fin skål med lock till flingsaltet. Olof åkte iväg och spelade innebandy. Morfar hade full fokus på Molly inne i porslinsaffären. Mamman fick nästan en hjärtatack när hon hörde saker som gick i kras, men Molly gick runt med en ballng och rev inte ner nåt. Puh.

Molly snart 2. Mormor, morfar och mostern firade Molly i helgen. Hon fick jättefina presenter, bla, Pippiklänning, kläder, bok, Pippiförkläde, gubbar och djur till duplolegot, Pippihäst och apa till småfigurerna.

Nanna. Ja, det är såklart Johanna om man frågar Molly. Favvomoster som man gärna leker ofta och mycket med! I vekcna har vi träffat henne till Mollys stora lycka.

Förkylt. Både mamman och Molly är förkylda. Snoret rinner och halsen är skorrig. Schas förkylning!

Besiktning. I tisdags jobbade jag 7-10, sen kom Molly och Olof och hämtade mig och vi åkte till Gävle. Huset skulle besiktas och papper skulle skrivas! Ett strålande väder var det och lunchen åt vi på Läkerol Arenan. Molly tyckte att det var häftigt att se Brynässpelarna som tränade nere på isen. Hon satt och hejade. Vi åkte till vårt fina fina hus och mötte upp besiktningsman och säljarna. Besiktningen gick jättebra, inget att anmärka på. Nån smågrej bara som skulle justeras. Sen var det möte med mäklaren på banken, kontrakt skrevs och handpenning betalades. Nu är huset vårt! Olof passade på att ta ett möte med kontorschefen och diskuterade ev jobb i Gävle.
Vi åkte hem till morfar och Johanna som var i Gävle och åt middag. Det var ingen hit att ha med Molly under dagen, det var mycket som var nej, akta, ajaj och hon var rätt så grinig på oss. Hon blev överlycklig när hon äntligen fick komma till moffa och springa av sig.

7 rätt. I lördags hade vi 7 rätt på travet med banken. Det blir lite pengar tillbaka. Tjoho!

Dagiskö. Vi har ställt Molly i dagiskö i Gävle. Håller tummarna för att hon kan få börja på Varvaterassen med Ella. Det dagiset ligger dessutom 500 m hemifrån.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0