Höstjobb

Den här helgen har vi verkligen inte legat på latsidan!
I fredags städade jag huset (med 2 barn hemma, puh) och jag o barnen tog en härlig höstpromenad i det fina vädret. Skojigt är det att springa och sparka på löven. När Olof kom hem så klippte han gräset. Förhoppningsvis för sista gången i år. Jag bakade pizza.

Lördag och vi fick upp tavlor på väggarna. Garaget städades och det gjordes plats för bilen. Alla utemöbler fick flytta in och löven på uppfarten krattades ihop.
Vid lunchtid fick vi främmande. Mirja, Peter, Evelina och Love! Molly blev överlycklig att Evelina kom och det lektes, lektes och lektes. På eftermiddagen åkte familjen vidare och vi hoppas att vi ses snart igen!
Vi fortsatte att fixa i garaget och Johanna kom på middag.

Söndag och uppstigning vid halv 8. Jag drog igång ett bullbak och snodde ihop en hundra bullar. Molly och Olof åkte till återvinningen och bilen kan nu rullas in i garaget utan några som helst problem.
Molly bjöd grannarna på nybakta bullar och lekte lite med Milton.
Olof satte upp nya stuprännor på garaget. Emma tog en lång slummer ute i vagnen. Jag tog bort liggdelen och det var tydligen väldigt skönt att borra in sig i åkpåsen.
Jag och Molly tog ett skönt bad och sen var det en trött tjej som somnade i soffan vid halv 7.



Hanna
2011-10-16 @ 21:35:16

Visst är det skönt när man har lyckats fixa så mycket. Heja er! Kommer nästa helg och inspekterar fixet ;). Åh vilken underbar höstbild. Längtar så till er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0