Hej mitt vinterland

Lagom till 1:a advent började det att snöa. Och snöa. Och snöa. Det var bara ut och skotta varje dag.
 
 
På första advent åkte vi till Hemlingbystugan där vi mötte upp mormor, Johanna och Sivan. Det var julmarknad och man fick åka med Berta. Tomten frågade Molly om hon ville sitta på Berta och lite tveksamt tittade hon på sin mamma. Jag frågade om jag skulle lyfta upp henne och då gick det bra. Sedan satt en stolt Molly på stora stora Berta. (Jag höll ju knappt på att kunna lyfta upp henne). Sen fick vi åka en härlig sväng i skogen.
 
Det var rätt så kallt ute så vi blev inte kvar länge utan åkte hem till mormor och morfar och åt lunch.
I veckan har det varit uppåt 20 minusgrader och vi har fått panikinhandla både varmare mössor och vantar till barnen. I tisdags åkte Olof till Stockholm på jobb och jag och barnen sov hos mormor och morfar där barnen hade ledigt onsdag och torsdag.
På onsdagen var det ett riktigt snökaos och stackars Olof höll på att bli kvar i Stockholm där tågen ställdes in och vägarna var igensnöade.
Jag, Stina, Johanna och Lina hade vårt årliga julgodisbak och var ganska så nöjda med att vara inne i värmen.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0