Middag

Det serveras onsdagsmiddag och på bordet står det kassler och kina-mix. Här skäms vi inte för att vi använder halvfabrikat! Molly tittar på maten.
-Den här äckliga maten tänker inte jag äta. Jag ska ha pyttipanna.
Jag: -Det här är vad som serveras idag. Sätt dig på stolen.
Molly sätter sig morrande på Emmas stol. Emma blir galen och mamman får lyfta morrande Molly till sin stol och sätta galen Emma på sin stol.
Molly tar skeden till kasslern och öser hela tallriken full.
Jag: - Vi andra vill också ha lite så varsågod att ösa tillbaka i skålen. Molly vägrar så mamman öser tillbaka.
Molly: -Den där såsen vill inte jag ha!
Jag förklarar att Mangorajan är slut och att man behöver inte ta vitlökssåsen om man inte gillar den (hon åt den glatt senast den stod på bordet). Molly sprutar sås över all sin kassler och tar en tugga.
-Blä! Det här vill inte jag äta. Åsså hämtar hon en macka som hon brer massvis med smör och messmör på. Allt medans Emma äter mjölken med sked och droppar ris och ärtor på golvet.
Så kan en helt vanlig middag se ut hemma hos oss!

Blomman
2013-05-15 @ 21:59:46

Berätta inte för våra barn att man kan göra så;).
Styrkekram till supermamman som fixar 9/10 middagar.

Elin
2013-05-17 @ 06:31:50

Ungefar precis som har da! Visst ar det roligt?! kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0