Elitlopsshelg

Väckarklockan har ringt tidigt, äggmackorna har smakat fantastiskt och solen har bränt både nackar och pannor. Det har varit elitloppshelg.

Olof och Fredrik var som vanligt tidigt på Solvalla på lördagsmorgonen och fick bra platser. Jag, Molly och Maria tog det lite lugnare. Väntade in Johanna och åt lunch innan vi begav oss dit.
Mammans tankar om att ta med en 1 åring till elitloppet har varit:
* Jättemycket folk-tänk om hon kommer bort!
* Hästar som springer runt, tycker hon det är så kul?
* Det kommer ju att va ett väldans liv-hur ska hon kunna sova?

Mollys tankar om elitloppet:
* Vad häftigt med så mycket folk-det älskar jag!
* Vilka fina hästar! Dom är dä! dä! och dä!
* Alla klappar händerna-va kul! Då klappar jag också!
* Mamma. Man hör nästan inget ljud när man ligger i vagnen. Man sover jättebra. Kryp ner och prova vettja!

Så det gick alltså väldigt bra att ha med Molly. Då och då kom det en regnskur och då fick vi krypa ihop under paraplyet. Mysigt. På kvällen när dagens tävlingar var över så grillade vi, åt gott och tippade helt rätt på schlagerfestivalen. Klart Tyskland vann!

Söndag, strålande väder och massa massa folk på Solvalla. Jag och Molly valde att stanna hemma. Hade en ganska tråkig dag. Lekte lite på uteplatsen, tog oss en siesta och en härlig promenad längst vattnet. Jag vände sitsen i vagnen så Molly sitter framåt. En helt ny värld öppnade sig för lilltjejen och det var så klart jättehäftigt. Solbrända och lite småtrötta kom de övriga hem på kvällen och ganska avundsjuka var vi. Visst hade vi också velat vara på plats.

Molly har lekt med vår kamera - därav inga bilder. :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0