Sälen

Äntligen dax att åka till fjälls! Det här året åkte vi upp efter jobbet på tisdagen, stannade i Mora och handlade och åt middag och kom fram till stugan på kvällen.
Att solen inte skiner särskilt ofta när vi är i fjällen börjar vi bli vana med. :(
På onsdagen åkte vi till Hundfjället och åkte hela dagen. På förmiddagen kollade vi på Valle showen - jättebra!
Vi lyxade till det med Gulashlunch i backen. Barnen mulade pannkakor. 
 
 
 
 
 
När vi kom hem till stugan så drog jag iväg till längdspåret och åkte några kilometer innan solen gick ner.
På kvällen kom mormor och morfar.
 
 
På torsdagen vände vi bilen halvvägs till Hundfjället eftersom vädret bara blev dimmigare och dimmigare. Det fick bli en skiddag i Lindvallen istället. 
 
På fredagen snöade det och skidbackarna var gömda i dimma. Barnen stannade hemma i stugan med mormor och morfar och jag och Olof tog en sväng till Sälen by och kollade in butikerna. Jag tog en sväng i längdspåret när vi kom hem, men det var ingen höjdade alls! Snö och dimma är ingen kul upplevelse.
Vi rockade också sockorna hela dagen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men så kom så lördagen. Vid 06:40 pep den till i min mobil och ett SMS med en bild från webkameran i Lindvallen  som visade ett alldeles strålande väder. Försiktigt vek jag bort gardinerna och där ute fanns den - SOLEN!! Hela familjen väcktes raskt, här fanns ingen tid att spilla. Solen sken och vi skulle vara i backarna tidigt. Punkt.
 
 
 
 
 
 
Givetvis blev det en helt fantastisk dag i backen och sista dagen för detta års skidsäsong. Vi avslutade på topp. Molly åker bättre än oss allihopa snart, tar liften helt själv och det går inte att hänga med. Ibland får man blunda. Emma åker själv många bitar och det ska bli riktigt kul ta vid säsongen 15/16.
 
 
 
 
 
 
 
Avslutningsvis så tog jag också säsongens sista tur i längsspåren. Magiskt! Inte varje gång som man får njuta av en solnedgång i längspåren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0