Vinteraktiviteter

Jag och Molly åkte till Hemlingbybacken en kväll. En väldigt isig backe var det och lite svårt att åka själv, men Molly var nöjd och de nya skidorna fungerade perfekt.




På lördagen åkte vi till Kungberget hela familjen. En kanonbra dag i backen som slutade med att Emma fixade liften själv och Molly fixade att ta med stavarna i liften. 




På vägen hem började det att snöa. Det fortsatte hela kvällen och hela natten. När vi vaknade snöade det fortfarande och det var bara att ge sig ut och skotta fram bil och hus.







Vi hann skotta bort snön så vi kunde åka till kyrkan på julgransplundring. Ella, Oskar och Nils med föräldrar var också på plats. Riktigt bra arrangerat med fika, dans, tomte och godispåsar. 




Efter dansen var det bara att åka hem och skotta ännu mer. På kvällen tog vi sparken till Testebovallen och testade skridskorna.




All härlig snö gjorde att jag äntligen gjorde slag i saken och köpte mig nya ländskidor. En kväll i veckan åkte jag och Petra till Hemlingby efter jobbet och åkte. Vilka sagolika skidor det var! Vallan var perfekt, spåren var perfekta och jag flög fram i spåren. Vi åkte 6:an och när den tog slut så kände jag att jag bara måste åka mer! Vi tog 2,5:an också och sen började det att snöa och blåsa så vi fick ge oss. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0